WOT Poradnik plutonowy

Poniższy poradnik został napisany pod kątem plutonu 2 lub 3 osobowego na mapach randomowych.

1.

Brońcie lub atakujcie ten sam punkt na mapie, jeśli się zbytnio rozdzielicie, nie możecie na siebie liczyć ani się wspierać i w konsekwencji taka gra niczym się nie różni od grania solo na randomach.

2.

Grajcie pojazdami podobnej klasy, a więc ciężkie czołgi z ciężkimi, średnie z średnimi itd. Grając tymi samymi typami, możecie wykorzystać swoje umiejętności gry zespołowej, ponieważ macie te same cele i zadania.

3.

Wyznaczcie dowódcę, który będzie decydował o dalszych działaniach. Zapobiegnie to chaosowi, który spowoduje, że w połowie bitwy zorientujecie się, że jesteście po przeciwnych krańcach mapy i gracie solo. Jeźdźcie za dowódcą, chyba że powie inaczej.

4.

Szanujcie własne czołgi. Zawsze z przodu niech jedzie lub stoi czołg, który ma najwięcej HP, jeśli masz mało HP, nie pchaj się do przodu, przepuść kolegę z pełnym życiem, on może przyjąć kilka pocisków, ty już nie. Lepsze są dwa czołgi z 50% HP, niż jeden z pełnym życiem. Żyjący czołg z 1 HP, może nadal strzelać i zadać sporo dmg, martwy nie.

5.

Łatajcie luki w obronie waszego teamu. Jeśli nie wiecie gdzie jechać, odczekajcie 20 sekund i zobaczcie jakie luki w obronie lub ataku zostawił wasz team i tam jeźdźcie. Jeśli wy tego nie zrobicie to kto? Drużyny lemingów zazwyczaj przegrywają.

6.

Czy warto się wracać? TAK. Zawsze bardziej opłaca się wrócić i bronić własnej bazy niż liczyć na to, że uda się atak i cap. Nie zakładajcie klapek na oczy i nie jeźdźcie bez sensu byle do przodu.

7.

Jeśli kampicie w krzakach, nie stawajcie zbyt blisko siebie, minimum 15 metrów. Po każdym wystrzale krzaki w promieniu 15 metrów przestają dawać kamuflaż, więc nie ma sensu, żebyście ujawniali swoje pozycje.

8.

W ciasnych alejkach miejskich ustawiajcie się w taki sposób, żeby chronić plecy kolegi, zamykajcie wszelkie możliwe wjazdy, przez które wróg może was okrążyć.

9.

Zawsze załadujcie kilka pocisków odłamkowo-burzących. Przydają się w kilku konkretnych sytuacjach:
– można zadawać nimi lekkie powierzchowne obrażenie czołgom, które mają nieprzebijalny dla was pancerz.
– pociski odłamkowo-burzące często niszczą moduły i zdejmują gąsienice.
– tymi pociskami strzelajcie w czołgi, które mają 10 HP lub mniej i mają twardy pancerz. Szansa na rykoszet niewielka, a zniszczenie prawie pewne, w przeciwieństwie do pocisku przeciwpancernego.
– strzelajcie tymi pociskami do czołgów z zerowym lub minimalnym pancerzem np. do Hellcata. Pocisk OB z łatwością przebija lekki pancerz i zadaje większe obrażenia niż pocisk przeciwpancerny. 🙂

10.

Jeśli spotkacie na swojej drodze czołg z nieprzebijalnym dla was pancerzem np. T95 lub wystająca wieża T34. Dowódca plutonu w zależności od sytuacji powinien wybrać jeden z poniższych wariantów:
– wycofać się lub strzelać w łatwiejszego przeciwnika jeśli jest to możliwe (zalecane).
– przełączacie się na pociski burzące i skubiecie.
– objeżdżacie wroga tak by widzieć słabe punkty pancerza.
– decydujecie się na celowanie w minimalny „weak spot” na przednim pancerzu jeśli takowy jest np. właz wieży.

11.

Starajcie się celować i strzelać w ten sam cel wyznaczony przez dowódcę. Ponieważ lepszy jeden martwy czołg niż dwa z 50% HP. Martwy nie wystrzeli już ani jednego pocisku. 🙂

12.

Nie przecinajcie linii strzału kolegi. Jeśli macie zamiar tak zrobić, zasygnalizujcie to. Najlepiej jak odczekacie aż towarzysz odda strzał i zacznie przeładowywać, wtedy na chwile możecie wjechać w linie strzału oddać strzał i się wycofać.

13.

Jeśli pada komenda „szarżujemy”, nie czekacie na jeszcze jeden strzał, tylko jedziecie. Jeśli atakujecie w równym szyku, jest większa szansa na to, że obrażenia rozłożą się na trzy lub dwa czołgi. Jeśli wyjedzie jeden, każdy obrońca weźmie go na cel i z pewnością zostanie zniszczony.

14.

Grajcie plutony z tymi samymi ludźmi, wtedy wiecie na co możecie liczyć i będziecie lepiej zgrani ze sobą.

 

Autor: Gromix